Laadpunt Nederland doet geen concessies aan kwaliteit

22 oktober 2021

Elektrisch vervoer lijkt soms een wildwest van nieuwkomende prijsvechters. Klantenbelangen dreigen in die strijd te sneuvelen, maar niet voor Laadpunt Nederland. Het jonge bedrijf van technisch specialisten garandeert e-mobiliteit door louter A-merken en hoge kwaliteit service te bieden. Zonder concessies en verrassingen. Daar is lef voor nodig.

In nieuwe markten, zoals die van zonnepanelen en laadpunten, is stunten met prijzen verleidelijk. En dat beseffen ze bij Laadpunt Nederland maar al te goed. Toen de markt voor laadstations in 2019 explodeerde, was ‘nee’ verkopen geen optie en kregen aanbieders moeite om nog kwaliteit te bieden. “Dat motiveerde ons juist om primair kwaliteit te eisen en alles in eigen beheer te blijven doen”, zegt Frank Tollenaar, die niet vreemd is van zelfreinigend vermogen. Sinds enkele dagen volgt de jonge directeur een spartaanse trainingsmethode (Sportfasting) die hem nog energieker moet maken. Ook in fysiek opzicht maak je hem niks wijs over opladen. 

Van A tot Z
Laadpunt Nederland is gespecialiseerd in het realiseren van complete laadinfrastructuren voor particuliere en zakelijke gebruikers in het hele land. Dat betekent dat het bedrijf niet alleen verschillende soorten laadstations installeert. Ook grotere systemen - bijvoorbeeld met onderstations, energiemanagement of load balancing - worden door haar ontworpen, aangelegd én onderhouden. “Wij zijn een totaalaanbieder, omdat veel klanten met één partij zaken willen doen voor zowel aankoop, advies als installatie en onderhoud. Bovendien hebben corporate klanten, zoals leasemaatschappijen, extra wensen wat betreft instellingen, vermogens, uitbreidingsmogelijkheden, enzovoorts. Daarom leveren wij als enige in Nederland van A tot Z.”

Focus op kwaliteit
De lean & mean-strategie die het bedrijf al twee jaar volgt, vergt discipline en doorzettingsvermogen. Door alles in eigen beheer te doen, kan Laadpunt Nederland haar kwaliteit volledig waarborgen. “Het is een merkbelofte dat wij geen concessies aan kwaliteit doen.” Dat begint al bij het eerste (telefonische) contact. Alle 18 medewerkers hebben voldoende technische kennis om voor elke klant een volwaardige gesprekspartner te kunnen zijn. Ook gaan monteurs nooit onvoorbereid op pad. Onder het motto first time right worden projecten in één keer compleet opgeleverd. Dus geen onnodige herhaalbezoeken en evenmin verrassingsfacturen achteraf. 

Deskundigheid troef
Een derde kwaliteitsborg zit in het feit dat de monteurs goed opgeleid en ervaren zijn. Het bedrijf levert vijf A-merken laadstations van Europees fabrikaat en Tollenaar noemt het al een uitdaging op zich om daarvan alles te weten. Het bedrijf presteert daarin zo goed, dat de fabrikanten van de laadstations haar zelfs als service partner inschakelen om storingen te verhelpen. Daarnaast komt de technische deskundigheid ook tot uiting in het refurbishen van laadstations, hetgeen Laadpunt Nederland ook in eigen huis doet. 

Draka sparring partner
De monteurs van Laadpunt Nederland stuiten regelmatig op montagefouten van andere installatiebedrijven, die storingen veroorzaken. Niet voor niets verwerken ze daarom alleen kabels van Draka. “Draka past goed bij ons A-merkenbeleid. Monteurs werken graag met kwaliteit en Draka kabels zijn soepeler en makkelijker te strippen en te pellen.”“Draka is niet alleen leverancier maar ook sparring partner voor ons, bijvoorbeeld bij pitches. Verder maken ze soms kabelberekeningen, hoewel we die meestal zelf met de Cable App van Draka maken.” 
Alle kabels tussen voedingsbronnen en laadstations zijn afkomstig van Draka, bevestigt Dennis Premsela. De regio manager is er trots op hun vaste contactpersoon bij Draka te zijn: “Het is mooi dat wij op deze manier een bijdrage kunnen leveren aan zo’n jonge, dynamische club van mensen in deze enorme groeimarkt.”

Servicecontracten
Klanten kunnen bij Laadpunt Nederland optioneel kiezen voor een servicecontract (standard of business). “Weliswaar zijn de laadstations volgens de fabrikanten onderhoudsvrij, maar toch willen veel klanten die extra garantie, waarbij arbeids- en voorrijkosten zijn inbegrepen”, zegt Tollenaar. Je laat klanten na installatie niet in de steek. Bovendien zit de toekomst van Laadpunt Nederland verankerd in het relatiemanagement van nu. Ook daarin doen ze geen concessies.

Laatste nieuws

Prysmian Group vult klimaatdoelstellingen aan met nieuwe sociale ambities

MEER LEZEN → 

Links

Copyright © 2017 Prysmian Group Benelux